Tillbaka på jobbet igen

Efter att först ha vabbat med minstingen J och sedan själv däckat så är jag nu tillbaka på jobbet igen, nästan två veckor hann jag vara hemma. En riktig dunderförkylning visade det sig vara inkl feber och frossa 😦 Jag såg dock till att vänta ut förkylningen i hemmets lugna vrå denna gång och det var SÅ skönt att bara få vara hemma i lugn och ro utan barnen 🙂 Hemmet är ju dessutom fortfarande i fullt kaos efter flytten så att kunna fixa och dona lite i mån av ork var jätteskönt.

Idag är det maken som hämtar gänget. Detta innebär att det även är han som fixar middagsmaten så jag kommer hem till dukat bord 🙂

Sen ikväll blir det tvättstugan. När vi flyttade in var jag helt inställd på att vi skulle köpa både tvättmaskin och diskmaskin men jag har ändrat mig, åtminstone angående tvättmaskinen. Det är jätteskönt att få all tvätt gjord på en gång och sen koppla av det. Inte okynnestvättar man heller vilket ju är lätt att göra när man har egen tvättmaskin.

Nej, tänk om man skulle göra lite nytta innan fikat klockan två 🙂

Om mittikaoset

Jag är en drygt 40-årig fyrabarnsmamma. Bor i Vendelsö söder om Stockholm med man, barn och två hundar av rasen basenji. Bloggar om dagliga livet, tankar och funderingar mm.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar